אם אתם עושים קידום ממומן בפייסבוק או חושבים לעשות קידום ממומן בפייסבוק חשוב שתדעו מה לא לעשות.

5 טעויות נפוצות בקידום ממומן בפייסבוק

אחד הדברים שאני הכי שונא לראות זה אנשים שמבזבזים את הכסף שלהם לריק. אם תמנעו מלעשות את הטעויות הבאות אני מבטיח לכם שתראו תוצאות טובות יותר לקידום הממומן שלכם בפייסבוק או לפחות תחסכו לעצמכם תקציב לא קטן…

רגע לפני שנתחיל תרשו לי להציג את עצמי. שמי אהוד ואני אוהב לעשות קידום בפייסבוק

טעות מס 1׳

boost post – כמו שבטח שיצא לכם לראות בדף העסקי שלכם. תמיד מתחת לפוסט יש איזה כפתור שפייסבוק פשוט אוהבת להדגיש וממש לשכנע אתכם ללחוץ עליו, כפתור  ה-״boost post" הכחול. לצערי רב האנשים שלוחצים על הכפתור הזה פשוט לא מבינים מה עושה. אז תרשו לי לחדד את הנושא.
boost post זוהי דרך קיצור ליצירת קמפיין ממומן בפייסבוק. ברגע שמפעילים קמפיין ע״י לחיצה על הכפתור הזה בעצם אמרנו לפייסבוק את הדבר הבא ״שמע פייסבוק אני רוצה המון מעורבות (engagement) לפוסט שלי״ מעורבות שווה ל- לייק/תגובות/שיתופים. זאת אומרת שאם המטרה שלכם שאנשים יכנסו לקישור שבפוסט (ע״י הקלקה על התמונה – זה קורה כשמדביקים קישור בפוסט) אתם בהחלט תפספסו את זה כשתיצרו קמפיין מסוג זה. זה לא אומר שלא יהיו לחיצות על הקישור כלל, יהיו לחיצות! אבל יהיו גם המון לייקים לא רלוונטים שלא יתנו לנו כלום חוץ מחשיפה ותדמית – שעלו לכם כסף.

* זאת גם הסיבה שתקבלו לייקים מערבים (לא גזען חלילה) אבל אנשי המגזר מפרגנים בלייקים על ימין ועל שמאל וזה עולה לכם כסף…

מסקנה: קמפיין פותחים דרך מנהל המודעות של פייסבוק שם ניתן לקדם איזה מטרה שרוצים כמו לידים/כניסות לאתר/ מעורבות בפוסט וכו׳. מעבר לזה, במנהל המודעות קיימות אפשרויות פילוח קהל יעד בצורה מדוייקת ויעילה יותר.

טעות מס 2׳

עשיתם קמפיין, הוצאתם כסף על פרסום ואולי אפילו גם ביקשתם מגרפיקאי שיעצב לכם אותו. אבל פרט חשוב מאד הרבה אנשים שוכחים – הנעה לפעולה. בשלב ההנעה לפעולה אתם מבקשים מהגולש לעשות את הצעד שיקשר בינכם להשאיר פרטים/ לרכוש/ להתקשר וכו׳. צריכים ממש להגיד לגולש מה עליו לעשות ולמה כדאי לו לעשות זאת כאן עכשיו.
דוגמא קלאסית : ״המבצע עד גמר המלאי (מלאי מוגבל), מהרו להזמין״
אמרנו לגולש ״שׁמע גבר, יש פה הזדמנות שלא תחזור עליה. תנצל אותה כל עוד היא קיימת״ או לפחות לנסות לתת לו את התחושה שזה המצב.

טעות מספר 3

גודל קהל שאינו מתאים לתקציב שלנו ולהפך. אני אסביר, כשאנחנו מגדירים קהל יעד לקמפיין שלנו אנחנו צריכים לבחור בכמות קהל יעד שעומדת עם התקציב שלנו. דוגמא: הגדרת קהל יעד של 300 אלף איש, בזמן שהתקציב שאנו מתכוונים להשקיע הוא רק 1000 שקל לאותו קמפיין (זה יכול להיות כמובן כל דבר, מבצע/שירות וכו׳). מיד אפשר להבין שב-1000 שקל אי אפשר להגיע לחשיפה של 300 אלף איש (אני מדבר כאן על פוסטים שהם שיווקיים נטו ולא כ״כ ויראלים). לכן, עדיף לנו לצמצם עוד יותר את הקהל על פי תחומי עיניין רלוונטים וחיתוכים שונים של גילאים/עיר מגורים/אי הכללה של תחומי עיניין ועוד, כדי להגיע לקהל מצומצם ואיכותי יותר. אני לא שולל את האופציה שקהל היעד שלכם הוא 300 אלף איש, אבל אני כן חושב שמתוך כמות האנשים האלו יש רלוונטים יותר ורלוונטים פחות.

טעות מספר 4

הפעלת כל שטחי הפרסום של פייסבוק. כשאנחנו בוחרים קמפיין ישנה אפשרות לבחור איפה הגולש יראה את הפרסומת שלנו.
בפייסבוק יש 5 מיקומים ואלו הם:

placement facebook*הערה: אלו המיקומום הפתוחים למודעות מסוג קליקים לאתר. בחלק מהקמפיינים לא ניתן לפרסם בכל המיקומים הנ״ל.

נתחיל מלמעלה ללמטה.
הראשון – המודעה שלך תוצג לגולשים מהאפליקציה בנייד (כולל טאבלטים)
השני – המודעה שלך תוצג בניוז פייד של אינסטגרם (אל דאגה מדובר באותו קהל שהגדרתם, אם לקהל הזה יש אינסטגרם אז המודעה תופיע לו גם שם). למידע נוסף על פרסום באינסטגרם.
השלישי – המודעה שלך תוצג לגולשים באפליקציות צד שלישי (כן כן, מדובר בפרסומת של פייסבוק שמופיעה באפליקציות מסויימות)
הרביעי – המודעה שלך תוצג לגולשים בפייסבוק מהמחשב
החמישי – המודעה שלך תוצג בצד ימין לגולשים במחשב שולחני.

כשחושבים על זה בהתחלה, למה לא בעצם? כולנו היינו רוצים שיראו את הפרסומת שלנו בכל מקום אפשרי וכל המרבה הרי זה משובח.

אז זהו, שלא!
כל מיקום מתנהג בהתאם, למשל – audience network / רשת הקהלים יכולה ליצר לכם הרבה קליקים לאתר בעלות מאד נמוכה לקליק, אבל סביר להניח שרוב הקליקים האלו יהיה סתם קליקים שלא יובילו לשום המרה. באפליקציות מרבית הקליקים על הפרסומות זה בגלל שנלחץ לנו בטעות.

פרסום בסטורי

באינסטגרם למשל הפעולה הקלה ביותר היא ״לייק״ לתמונה ולא הקלקה כפולה שתוציא את הגולש מאינסטגרם לאתר שלנו.

צד ימין, בצד ימין יש המון חשיפות אבל אין הרבה קליקים אלא אם כן מדובר בהצעה ממש מפתה…
אם אנחנו מחפשים קמפיין שיעשו שטיפת מח לאנשים אז צד ימין יעשה את העבודה 🙂

בקיצור, עלינו להפעיל מיקומים בהתאם state of mind של קהל היעד שלנו. מעבר לזה, אם האתר/דף הנחיתה שלנו לא נראה טוב במובייל כדאי לוותר מראש על המיקומים שקשורים לגלישה מהמובייל או לטפל בדף הנחיתה.

טעות מס 5׳

דף נחיתה/ אתר ללא איסוף נתונים על הקהל – רימרקטניג.
הדבר הראשון שעושים בדף נחיתה בפייסבוק / אתר זה לשים בו קוד רימרקטנג של פייסבוק (או גוגל, מי שעושה קמפיינים בגוגל). קוד הרימרקטינג אוסף בשבילנו את קהל היעד הרלוונטי שביקר אצלנו באתר או בדף הנחיתה. אחרי איסוף הנתונים האלו במערכת הפרסום של פייסבוק ניתן לעשות קמפיין ממומן רק לקהל הספציפי הזה – וכך להגביר את הסיכויי להמרה .

אז לא משנה מי קהל היעד שלכם ומה אתם מתכוונים לעשות בקמפיינים בפייסבוק, תוודאו שאתם לא עושים הדברים הנ״ל.

צריכים עזרה? אין בעיה, אני כאן. אשמח לעזור תשאירו לי הודעה בטופס למטה ואחזור אליכם בהקדם האפשרי.
בהצלחה!

מאמרים נוספים:

אהוד טייץ

Comments

comments